Racing Planet använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda webbsidan godkänner du detta. Läs mer om cookies här.
Racing Planet - Frågor och svar.
0 Produkter | 0 SEK |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
VÄLJ VIA VARUMÄRKE
VÄLJ SPRÅK

Frågor och Svar

Vanliga frågor och svar
Det finns ett antal frågor som dyker upp oftare än andra. Dessa har vi valt att presentera nedan med svar för att underlätta för dig. För att se svaret på en fråga nedan klicka på den eller scrolla ner på sidan. Om du inte hittar svaret på din fråga kontakta oss »

Frågor om Internetbutiken

Hur skapar jag en kundprofil på Racing Planet?
Att skapa en kundprofil är gratis och du förbinder dig inte att köpa någonting. Skapa ny kundprofil här »

Hur ändrar jag adress, lösenord osv?
Logga in på ditt konto och under "Kundprofil" finns din information. Där går det bra att ändra uppgifter.

Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?
Du fyller i den e-postadress som du angav då du registrerade dig så skickas lösenordet till dig. Klicka här »

Hur kontaktar jag kundtjänst?
Det gör du genom att klicka här »

Frågor om beställningar

Hur beställer jag från Racing Planet?
Att beställa av oss genom vår Internetbutik racing-planet.se är enkelt och smidigt. Läs mer om hur du beställer här ».

Kan jag som är under 18 år beställa från er?
Om du har målsmans tillstånd går det bra.

Varför sparas inte artiklarna i varukorgen?
Med största sannolikhet är din dator inställd på att inte acceptera cookies vilket den måste vara om det ska fungera. Se dokumentationen för din browser om hur du aktiverar cookies.

Vilka olika betalningssätt finns det?
Du kan välja mellan att betala med ditt betalkort, förskott till vårt bankgiro, Swish eller via PayPal.

Kan jag se mina tidigare beställningar?
Ja. Logga in på ditt konto och under "Dina beställningar" ser du alla dina tidigare beställningar.

Hur kontrollerar jag en beställning jag nyss gjort?
Så fort din beställning har skickats till oss på kan du se den under "Mina beställningar" genom att logga in på ditt konto.

Går det att komplettera beställningar?
Om din beställning inte har hunnit lämna vårt lager är det inga problem. Men hör av dig till oss så fort du kan angående detta.

Går det att ändra i en beställning?
Om du önskar att ändra något går du till "Ändra varukorgen" som finns under "Varukorgen". Här ser du alla produkter du har valt. Vill du öka antalet av någon produkt skriver du in det nya antalet och trycker på "Uppdatera". Vill du ta bort någon artikel skriver du helt enkelt 0 i antalet och trycker på "Uppdatera". Notera att du endast kan ändra i en beställning innan du har skickat iväg den till oss.

Kan jag annulera en beställning som jag gjort?
Såvida din beställning inte är skickad är det inga problem. Hör av dig till vår kundtjänst.

Kan jag beställa på andra sätt än via Internetbutiken?
Enklast är att du beställer via vår Internetbutik som är öppen dygnet runt. Men du kan även ringa in din beställning på 031 - 53 11 30. Är du osäker på något kan du alltid höra av dig till kundtjänst så hjälper vi dig.

Min beställning har inte kommit inom utlovad tid. Varför?
Det kan finnas flera orsaker till detta, även om det är ovanligt. En anledning kan vara att din beställning har skickats men har kommit på villovägar, en annan anledning kan vara att en produkt har haft fel lagersaldo. Men om vi inte kan leverera din beställning inom utlovad tid kommer vi att kontakta dig med den nya leveranstiden.

Hur gör jag en retur?
Första steget är att kontakta kundtjänst »

Hur gör jag en reklamation?
Första steget är att kontakta kundtjänst »

Levererar ni utanför Sverige?
Ja! Till Danmark och Finland.

Övriga frågor

Min motor fungerar inte. Kan ni hjälpa mig?
Vi har ingen egen verkstad och det är väldigt svårt att säga var felet ligger när vi endast får en felbeskrivning över telefon eller e-post. Självklart kan vi säga vad vi tror efter att vi bildat oss en uppfattning efter din beskrivning. Dock kan vi ju aldrig garantera att det vi tror är själva felorsaken eftersom vi endast kan få en bild över situationen efter din beskrivning. För bästa hjälp bör du kontakta en auktoriserad verkstad.
MITT KONTO
Paypal
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
google+ facebook vimeo myspace twitter youtube

Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte
© Racing Planet Vi använder cookies. Läs mer.
031-531130
031-531130