Förstärkt tryckfjäder från Malossi för Peugeot Django 125 och Tweet 125 maxi skotrar. Tryckfjädern ökar hastigheten något och förbättrar accelerationsbeteendet. Motorn växlar mjukare och säkerställer mjukare motordrift.
Tyvärr anger Malossi inte i vilken utsträckning trycket ändras för maxi-skotrar jämfört med OEM-mottrycksfjädern. Fjäderhårdheten (K) och fjäderlängden anges dock. Därmed kan fjädrarna åtminstone jämföras med varandra.
I princip gäller följande för skotrar:
1. Gröna tryckfjädrar är mjukare än OEM-fjädern
2. alla andra fjädrar är hårdare än OEM-fjädern
3. Ju högre (K)-värde, desto hårdare fjäder
4. med samma (K) värde är den längre fjädern hårdare
Tyvärr anger Malossi inte i vilken utsträckning trycket ändras för maxi-skotrar jämfört med OEM-mottrycksfjädern. Fjäderhårdheten (K) och fjäderlängden anges dock. Därmed kan fjädrarna åtminstone jämföras med varandra.
I princip gäller följande för skotrar:
1. Gröna tryckfjädrar är mjukare än OEM-fjädern
2. alla andra fjädrar är hårdare än OEM-fjädern
3. Ju högre (K)-värde, desto hårdare fjäder
4. med samma (K) värde är den längre fjädern hårdare