Vridmoments stark 72cc sportcylinder kit till 50cc GY6 och Kymco 4-taktsmotorer. Absolut pris-pressare!
Denna cylinder är inte utformad för höga varvtal och toppfart, utan dess styrka ligger i det lägre varvtalsområdet. Strax ovanför tomgångsvarvtalet följer en konstant och mycket bra acceleration utan att motorn behöver jobba på onödigt höga varvtal för att orka.
Kitet levereras komplett inkl. monteringsdetaljer och packningar. Passar att använda med originaltopplock.
Kitet kan användas med originalförgasaren, men vi rekommenderar att man justerar huvudmunstycket.
Borrningen på 47mm motsvarar en exakt volym på 72cc. Ofta är dessa kit också känd som 47mm / 80cc cylinder när dem säljs i Asien, eftersom scootrar med 47mm cylinder säljs som 80cc scooter. I motorutveckling är faktiskt 47mm cylinder den ursprungliga varianten för QMB / QMA motorer. Men för att säljas i Europa så monteras istället en 39mm / 49cc cylinder för att passa europeiska körkortets system.
Denna cylinder är inte utformad för höga varvtal och toppfart, utan dess styrka ligger i det lägre varvtalsområdet. Strax ovanför tomgångsvarvtalet följer en konstant och mycket bra acceleration utan att motorn behöver jobba på onödigt höga varvtal för att orka.
Kitet levereras komplett inkl. monteringsdetaljer och packningar. Passar att använda med originaltopplock.
Kitet kan användas med originalförgasaren, men vi rekommenderar att man justerar huvudmunstycket.
Borrningen på 47mm motsvarar en exakt volym på 72cc. Ofta är dessa kit också känd som 47mm / 80cc cylinder när dem säljs i Asien, eftersom scootrar med 47mm cylinder säljs som 80cc scooter. I motorutveckling är faktiskt 47mm cylinder den ursprungliga varianten för QMB / QMA motorer. Men för att säljas i Europa så monteras istället en 39mm / 49cc cylinder för att passa europeiska körkortets system.