Cylindersats med högt vridmoment från Egig Performance med 170 cc tuningcylinder som passar Vespa-modeller med liten ram. Cylindersatsen egig170 ökar effekten på din Vespa i kombination med en av Egigs speciella vevaxlar med förlängd kuggstång upp till 25 hk.
Endast en ändring behöver göras på fordonet: Motorhusets kant vid cylinderbasen, som sticker ut över tätningsytan, måste sänkas till 2 mm (dammskyddskant på fläkthjulshuset). Du kan använda en fil eller en slipmaskin för detta. Området behöver inte nödvändigtvis vara plant fram till tätningsytan. Det är ännu enklare att använda motsvarande motorhus från SIP EVO-serien. Med den här kombinationen behöver ingen fräsning göras! Gjutjärnscylindern är därför lämplig även för nybörjare inom stämningsområdet. Enligt tillverkaren kan över 25HP och 24NM uppnås.
Tekniska data och mått:
Det rekommenderade blandningsförhållandet olja/bensin är 1:33.
Endast en ändring behöver göras på fordonet: Motorhusets kant vid cylinderbasen, som sticker ut över tätningsytan, måste sänkas till 2 mm (dammskyddskant på fläkthjulshuset). Du kan använda en fil eller en slipmaskin för detta. Området behöver inte nödvändigtvis vara plant fram till tätningsytan. Det är ännu enklare att använda motsvarande motorhus från SIP EVO-serien. Med den här kombinationen behöver ingen fräsning göras! Gjutjärnscylindern är därför lämplig även för nybörjare inom stämningsområdet. Enligt tillverkaren kan över 25HP och 24NM uppnås.
Tekniska data och mått:
- Hastighet: 51 mm
- Ø borrning: 65mm
- Ledstångslängd: 115mm
- 6 överströmningskanaler
- Ett stycke utlopp, ovalt
- Bredden på utloppet: 66 % av borrningen .
- Stevinkel: 126°-185°
- 2 kolvringar
- Avstånd mellan insugsrörets tappar: 54,5 mm
- Avgasdubbarnas spacer: 56 mm
- Längden på cylinderskruvarna: minst 155 mm .
- Ansugning direkt vid cylindern eller via huset (med speciell vevaxel för roterande slida)
Det rekommenderade blandningsförhållandet olja/bensin är 1:33.