Filter NARAKU Double Layer till en originalluftburk. Denna variant har ett dubbelt lager av filter. Bra för dig behöver öka luftflödet in till din motor men ändå skydda motorn med luftfiltret.
Många som har sportluftfilter vet att det kan vara hög ljudnivå samt att dessa även inte är direkt diskreta i utseendet. En 70cc cylinder eller ett sportavgassystem behöver mer luft och då kanske inte originalluftburken räcker till. Men det går att ordna. Man borrar helt enkelt ett eller flera hål med 25mm diameter och monterar dessa filter i de borrade hålen. Då har du skapat ett diskret och tyst sport/racingluftfilter av din originalluftburk. Motorn får då tillräckligt med luft och ökar minimalt.
Beroende på hur mycket trim motorn har så varierar det hur många filter som behövs, men runt 3-6 brukar vara optimalt. Testa dig fram så ser du vad som är optimalt för din motor. Om du borrat hål i originalluftburken och monterar filtret så kan det även vara bra att täta runt med exempelvis silikonpasta
Många som har sportluftfilter vet att det kan vara hög ljudnivå samt att dessa även inte är direkt diskreta i utseendet. En 70cc cylinder eller ett sportavgassystem behöver mer luft och då kanske inte originalluftburken räcker till. Men det går att ordna. Man borrar helt enkelt ett eller flera hål med 25mm diameter och monterar dessa filter i de borrade hålen. Då har du skapat ett diskret och tyst sport/racingluftfilter av din originalluftburk. Motorn får då tillräckligt med luft och ökar minimalt.
Beroende på hur mycket trim motorn har så varierar det hur många filter som behövs, men runt 3-6 brukar vara optimalt. Testa dig fram så ser du vad som är optimalt för din motor. Om du borrat hål i originalluftburken och monterar filtret så kan det även vara bra att täta runt med exempelvis silikonpasta