BGM Pro Sport-däck (3.50-10) redo att monteras på sportfälg i aluminium BGM Pro tubeless (2.10-10)
Färdig däckuppsättning bestående av det förstklassiga BGM Pro sportdäcket med hastighetsindex S (fri höjd upp till 180 km/h) och ett belastningsindex på 59 (243 kg per däck) samt den exklusiva BGM Pro lättmetallfälgen*.
PASSNING
Satsen kan användas på nästan alla Vespa-modeller med stor ram:
Vespa PX80-200, T5, LML, Stella/Star, Sprint, Rally, GL, GT, GTR, T4
Motovespa PX, T5, TX, DN, DS, CL, GT160, GS, Sprint
Däck
Den speciellt avstämda materialblandningen med hög kiseldioxidsammansättning ger utmärkt grepp i torra och våta förhållanden. Den extremt stabila karkassen säkerställer perfekt körning på raksträckor och utmärkt linjestabilitet vid snabba kurvtagningar. Normalt sett pressas däck helt enkelt i form av ett lager gummi. Bgm-däcken är mycket mer komplexa i tillverkningen och består av flera lager för att skapa det perfekta däcket som uppfyller de högsta kraven och har den högsta hastighetsklassificeringen på marknaden.
FÄLKAR
Den solida aluminiumfälgen från BGM PRO tillverkad av FA.Italia sparar cirka 600 gram jämfört med en original PX-stålfälg. Dessutom finns det en viktbesparing på ca 370 gram på grund av slangen som inte längre behövs. De oavhängda massorna minskar därmed med nästan ett kilo per axel. Chassiets respons förbättras märkbart.
SÄKERHET
På grund av en dubbel så kallad "puckel" i fälgbädden styrs däcket alltid säkert i fälgen. I likhet med den senaste runflat-tekniken inom bilbranschen kan luften sakta avgå vid ett främmande föremål (spik eller liknande) utan att däcket glider in i fälgbädden. Fordonet stannar på så sätt kontrollerat. Fälgen har fördjupningar mellan monteringspunkterna. Bromsens kylning förbättras.
Däcksegenskaper
Däcksgodkännande upp till 180 km/h
Tillkommande REINFORCED-märkning
Extremt fast stomme för perfekt körning på raksträckor och utmärkt linjestabilitet vid snabba kurvtagningar
V-form istället för U-form. Detta innebär att däcket styr mycket bättre in i kurvan och erbjuder mer kontaktyta vid lutning
Speciellt avstämd materialblandning (kiseldioxidblandning) för utmärkt grepp i torra och våta förhållanden
Kiseldioxidblandning för utmärkt grepp i torra och våta förhållanden
Kiseldioxidblandning. torr och våt
Däck 100% tillverkade i Tyskland
RUBBKENS KUNSKAPER
50% viktbesparing
Säkerhetsplus genom dubbla-
Förbättrad respons på chassit
God koncentricitet
Attraktivt utseende
Rimvikt 900 gram
KOMPLETTADE KUNSKAPER
Totalvikt:
Totalvikt: 3500gr.
Däckbredd: 91 mm
Rullomkrets: 1350 mm
Däck: 3,50-10 TL 59S (*)
Fälg: 2,10-10
Förhjul: 1,25 - 1,30 Bar
Bakhjul: 1,75 - 2,00 Bar (solo)
Bakhjul: 2.00 - 2,30 Bar (med bagage eller i par)
Maximalt tillåtet däcktryck: 41 Psi (2,8 Bar)
Moment på hjulmuttrar: 20 Nm i kors
Särskilda egenskaper
Spårets offset är 2,5 millimeter på vänster sida. Montering på båda axlarna utjämnar spårförskjutningen. Detta märks inte vid körning.
I leveransen ingår sex slutna höga kapmuttrar (förkromade, SW12) samt en fastskruvad metallventil (M8x1,25mm).
NOTER
Fälgen har inget testmärke och är inte trafikgodkänd.
Däcktrycket måste kontrolleras före första körningen och justeras i enlighet med fordonet.
Riktvärden (orig. Piaggio):
*(Hjul/däckkombinationen kan givetvis också användas på alla fordon vars erforderliga indexvärden är lägre än vad som anges ovan, t.ex. 51J).t.ex. 51J).
(US160620)