Koppling BGM Pro Superstrong 2.0 CR80 Ultralube, typ Cosa2  FL för primärhjul BGM Pro 6263Z (rak tandning) 24 tänder för Vespa PX125-200, Cosa 125-200, T5, Sprint150, Rally, GTR, TS 125, Super 150
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
Vi skickar idag om du beställer inom 3 timmar 38 minuter ²
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Koppling BGM Pro Superstrong 2.0 CR80 Ultralube, typ Cosa2 / FL för primärhjul BGM Pro 62/63Z (rak tandning) 24 tänder för Vespa PX125-200, Cosa 125-200, T5, Sprint150, Rally, GTR, TS 125, Super 150

Artikelnr.:
50041
223,53 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 1,40 kg

BGM PRO Superstrong 2.0 CR - originalet, nu med Ultralube
Extremt motståndskraftig koppling, lätt att använda - Tillverkad i Tyskland

Superstrong 2.0 CR-kopplingen kombinerar extrem hållbarhet, absolut tillförlitlighet och enkel användning.
Den är grunden för varje gedigen motortuning.
Den solida, CNC-tillverkade kopplingskorgen har utmärkt koncentricitet samt enormt hög vridstyvhet. Den erbjuder därmed ett perfekt kopplingsinläggsbeteende med en tydligt definierad slippunkt och en ren urkoppling. Den kan användas av touringförare som värdesätter hög kvalitet samt av ambitiösa racerförare som söker en extremt motståndskraftig och stabil koppling.

ULTRALUBE

Den senaste generationen av Superstrong 2.0 CR-kopplingar har nu en innovativ ny teknik: Ultralube.
Ultralube levererar växelolja (genom exakt definierade hål och centrifugalkraft) både till den högt belastade navprofilen (mellan kopplingskorg och kopplingsnav) och till själva kopplingsytorna.
Den här tekniken, som är unik inom Vespa-sektorn, gör den legendariska Superstrong 2.0 CR-kopplingen ännu stabilare än den redan är. En koppling utformad för evigheten.

PERFORMANCE
Kopplingen, som levereras färdig för installation, är trimmad för ett effektområde på upp till ca 20HP / 22Nm med hjälp av de monterade kopplingsfjädrarna. Förstärkta fjädrar (finns separat, BGM PRO XXL) utökar kopplingens effektområde till över 40 hk. Samtidigt förblir den fortfarande lätt att använda.

DRIVER
BGM PRO Superstrong 2.0 CR ersätter alla konventionella kopplingstyper som används i de
Vespa storramsmodeller med roterande insugningsventilstyrning från ca. 1967.
Kan användas i Vespa GL, Super, Sprint, Sprint Veloce, GT, GTR, TS, Rally, PX, Cosa och T5.

MODIFIKATIONER
Fordon med mindre än 180cc (fritt fabrik) kräver kopplingslocket från 200cc-modellerna, såvida inte det befintliga original-kopplingslocket ska ändras.
Fordon före 1998 måste modifieras minimalt för att passa Superstrong 2.0 CR-kopplingen (se dokument under "Downloads").

BELAGTYP CR
Vi levererar Superstrong 2.0 CR med foder av typen Honda CR80/VFR400.
Dessa har en större effektiv radie, mindre vikt, bredare flikar och ett mycket elastiskt fodermaterial. Fördelarna är en lättare koppling som separerar snabbare och fortfarande är extremt motståndskraftig. De gammaldags korkfodren med en bred kontaktyta ger inga fördelar, vilket är anledningen till att vi inte längre använder dem i Superstrong 2.0 CR.

KONTROLLER
Kopplingar med rak tandad pinnring kan endast kombineras med motsvarande rak tandad primärhjul. För detta ändamål måste motorn vara helt öppen. De extra långa primärreduktionerna baserade på primärhjulet med 62/63 tänder finns endast med raka tänder. Det höga vridmomentet hos de motorer som kräver en så lång reducering matas direkt in i växellådan via raka kugghjul, utan att utöva sidokrafter på lagret för hjälpaxeln. På grund av den exakta tillverkningen är de raka tanddrevenheterna ändå lika tysta som de spiralformade tanddrevenheterna.

Transmission
En primärdrev består av en koppling (pinion) och ett primärhjul.
Piaggio har redan kombinerat 65, 67 och 68 tänders primärhjul med olika kopplingspinioner från början av tillverkningen.
Detta gör det enkelt att anpassa den totala transmissionsutväxlingen till motoreffekten.
Här skiljer man mellan 67/68 och 65 tänder.
På grund av den olika så kallade kugghjulsmodulen kan följande kombinationer av hjul och pinion användas.
Vänligen notera: BGM är den enda tillverkaren som erbjuder olika 22Z-spridets för 67/68Z och 65Z primärväxlar. Detta är det enda sättet att säkerställa maximal stabilitet.

Primärhjul

Primärhjulet installerades ursprungligen i

Användbart BGM Superstrong 2.0 CR-kopplingar

62Z*

x

23Z*, 24Z*, 25Z* (raktandad)

63Z*

x

24Z*, 24Z*, 25Z* (rak tandning)

65Z

Rally200, PX200

22Z*, 23Z, 24Z*

67Z

Alle 125-180cc modeller upp till Bj. 1977

20Z , 21Z , 22Z, 23Z*

68Z

Alla 80-150cc modeller från Bj. 1978 och framåt, alla Cosa

20Z , 21Z , 22Z, 23Z*

Artikelnr.:
50041
EAN-kod:
4251389125808
Leveransklar:
Tillfälligt Slut
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
1,40 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt