Tyvärr kopplar de flesta originalkopplingar in alldeles för tidigt. Vid denna inkopplingshastighet har motorn tyvärr fortfarande alldeles för lite kraft för att kunna accelerera fordonet ordentligt från stillastående. Detta leder nästan alltid till dåliga starter vid trafikljus eller i backar. Att starta i par är ännu svårare. Den enda lösningen är en sport- eller racingkoppling.
NARAKU erbjuder en solid sportkoppling som är lämplig för daglig användning. Kopplingen är försedd med medelstarka kopplingsfjädrar, som höjer kopplingens inkopplingshastighet med ca 1500-2000 varv jämfört med originalet. Detta gör att motorn kan snurra högre innan den belastas och det kan ge mer motoreffekt vid start. Genom att använda andra kopplingsfjädrar kan varvtalet ändras ännu mer.
De fiberförstärkta kopplingsbackarna säkerställer också en lång livslängd och ordentligt grepp i kopplingsklockan. Kopplingen kan användas för standardmotorer upp till midrace-tuningnivåer. I racingområdet över 14 hk finns det kopplingar med fler justeringsmöjligheter, t.ex. Stage6, Malossi eller Polini.
NARAKU erbjuder en solid sportkoppling som är lämplig för daglig användning. Kopplingen är försedd med medelstarka kopplingsfjädrar, som höjer kopplingens inkopplingshastighet med ca 1500-2000 varv jämfört med originalet. Detta gör att motorn kan snurra högre innan den belastas och det kan ge mer motoreffekt vid start. Genom att använda andra kopplingsfjädrar kan varvtalet ändras ännu mer.
De fiberförstärkta kopplingsbackarna säkerställer också en lång livslängd och ordentligt grepp i kopplingsklockan. Kopplingen kan användas för standardmotorer upp till midrace-tuningnivåer. I racingområdet över 14 hk finns det kopplingar med fler justeringsmöjligheter, t.ex. Stage6, Malossi eller Polini.