MVT Premium internrotortändning version 2.0 för Simson.
I motsats till andra leverantörer av internrotortändsystem, som vanligtvis endast är avsedda för racing, har den spanska tillverkaren MVT integrerat en ljus-/laddspole. Detta innebär att detta tändsystem helt kan ersätta originaltändningen och försörja hela fordonselektroniken med ström. Tack vare den lätta innerrotorn är motorn betydligt smidigare, svarar mycket bättre på gaspådraget och tomgångshastigheten är mycket stabil. En lätt innerrotor är vida överlägsen den tunga originalrotorn i en 2-taktsmotor och ger bästa prestanda med absolut tillförlitlighet och lämplighet för daglig användning. MVT Premium har en linjär tändkurva och är därför idealisk för original- eller trimmade motorer upp till 15.ooo rpm. I den reviderade versionen 2.0 har CDI och tändspole kombinerats i en komponent, så att mindre utrymme krävs och kabeltrassel reduceras. En annan pluspunkt är den nya standardiserade TDC-inställningen, som nu utförs rad för rad som standard vid idrifttagningen. Automatisk justering behöver inte längre kompenseras eller tas hänsyn till.
Attention! Tändförställningen måste fortfarande ställas in och kontrolleras med lämpliga verktyg (tändlampa, mätklocka)!
För fordon med trimmade motorer erbjuder vi en digital version med tändtidsjustering.
MVT har framgångsrikt vunnit många titlar i de spanska och franska mästerskapen och är så övertygade om kvaliteten på sina produkter att alla kunder kan få sin Millenium-tändning eller någon annan MVT-tändning reparerad för livet till ett fast pris på 100 €. Oavsett vilken skada den har drabbats av! För att dra nytta av villkoren i MVT-stadgan måste hela det defekta tändsystemet skickas till tillverkaren. Om tändsystemet är för gammalt eller för svårt skadat får du en ny tändning till ett fast pris på 100 euro, oavsett vilken MVT-tändningsmodell det gäller.
I motsats till andra leverantörer av internrotortändsystem, som vanligtvis endast är avsedda för racing, har den spanska tillverkaren MVT integrerat en ljus-/laddspole. Detta innebär att detta tändsystem helt kan ersätta originaltändningen och försörja hela fordonselektroniken med ström. Tack vare den lätta innerrotorn är motorn betydligt smidigare, svarar mycket bättre på gaspådraget och tomgångshastigheten är mycket stabil. En lätt innerrotor är vida överlägsen den tunga originalrotorn i en 2-taktsmotor och ger bästa prestanda med absolut tillförlitlighet och lämplighet för daglig användning. MVT Premium har en linjär tändkurva och är därför idealisk för original- eller trimmade motorer upp till 15.ooo rpm. I den reviderade versionen 2.0 har CDI och tändspole kombinerats i en komponent, så att mindre utrymme krävs och kabeltrassel reduceras. En annan pluspunkt är den nya standardiserade TDC-inställningen, som nu utförs rad för rad som standard vid idrifttagningen. Automatisk justering behöver inte längre kompenseras eller tas hänsyn till.
Attention! Tändförställningen måste fortfarande ställas in och kontrolleras med lämpliga verktyg (tändlampa, mätklocka)!
För fordon med trimmade motorer erbjuder vi en digital version med tändtidsjustering.
- Ljusstyrka
- Ljuseffekt: 55W
- Tändspänning: 42.000 volt vid 8000 rpm
- Max. varvtal: 22.000 varv/min
MVT har framgångsrikt vunnit många titlar i de spanska och franska mästerskapen och är så övertygade om kvaliteten på sina produkter att alla kunder kan få sin Millenium-tändning eller någon annan MVT-tändning reparerad för livet till ett fast pris på 100 €. Oavsett vilken skada den har drabbats av! För att dra nytta av villkoren i MVT-stadgan måste hela det defekta tändsystemet skickas till tillverkaren. Om tändsystemet är för gammalt eller för svårt skadat får du en ny tändning till ett fast pris på 100 euro, oavsett vilken MVT-tändningsmodell det gäller.