NGK är en av världens ledande tillverkare av tändstift. Som leverantör av originalutrustning till kända fordonstillverkare finns NGK med från första början när tändningsgnistan hoppar över.
En NGK-tändstift levereras eftersom det också monteras i fordonet på fabriken. Värmevärde och pluggens utformning motsvarar originalet.
Pluggens livslängd bestäms av bränsletyp, motorförhållande, drifttid och motortemperatur. För 4-taktsmotorer från 250ccm bör propparna rengöras eller bytas ut efter 6000 km. Med mindre slagvolymer, särskilt med 2-taktsmotorer, ungefär var 2500:e kilometer. Oljekolavlagringar leder till startsvårigheter och effektförlust orsakade av tändstiftet även efter denna körsträcka. Ökad kortdistansdrift och dålig motoroljekvalitet kan förkorta intervallerna. Bredd över plattorna: 20,8 mm
Tråddiameter: 14,0 mm
Trådlängd: 12,7 mm
Elektrodspacer: 0,7 mm
Motstånd: undertryckt, 5 kOhm
OEM-nummer för jämförelse:
Champion: OE006 / RN9YC
Denso: W 20 EPR / W 20 EPR-U
En NGK-tändstift levereras eftersom det också monteras i fordonet på fabriken. Värmevärde och pluggens utformning motsvarar originalet.
Pluggens livslängd bestäms av bränsletyp, motorförhållande, drifttid och motortemperatur. För 4-taktsmotorer från 250ccm bör propparna rengöras eller bytas ut efter 6000 km. Med mindre slagvolymer, särskilt med 2-taktsmotorer, ungefär var 2500:e kilometer. Oljekolavlagringar leder till startsvårigheter och effektförlust orsakade av tändstiftet även efter denna körsträcka. Ökad kortdistansdrift och dålig motoroljekvalitet kan förkorta intervallerna. Bredd över plattorna: 20,8 mm
Tråddiameter: 14,0 mm
Trådlängd: 12,7 mm
Elektrodspacer: 0,7 mm
Motstånd: undertryckt, 5 kOhm
OEM-nummer för jämförelse:
Champion: OE006 / RN9YC
Denso: W 20 EPR / W 20 EPR-U