En effekt ökning mellan 15-25% utlovar Malossi med detta 4-ventils topplock. Och det kan användas till scootrar med vattenkylda 125, 180, 200, 250 och 300cc 4-takts motorer från Piaggio (Leader och Quasar). Till 125-200cc motorer behövs cylinderkit med större 4-ventils kolv som krävs för montera 250 och 300cc topplocket. Annars passar det utan ytterligare modifieringar.
När det gäller material som används och arbetskvalitet träffade Malossi som vanligt, den högsta standarden. Topplocket är gjutet i en aluminiumlegering, härdats och sandblästras. Hög precisions tillverkning med toleranser i tusendelar av en millimeter.
Insugningsventilerna har förstorats till 25mm och avgasventilerna till 22,2mm.
Topplocket är redan färdigmonterad och klar för installation.
Installation information:
1. On 125cc-200cc only suitable in combination with Malossi cylinderkits.
2. On 250cc-300cc engines in combination with OEM cylinder the OEM piston needs small modifications. (Instructions included)
3. In general suitable on vehicles with the old version of Piaggio cylinder head (slider rocker arms). Mostly fitted till year of production 2014 (but also used longer). To mount the Malossi head the rocker arms, camshaft etc. of the OEM head have to be installed in the new head. Additional power increase by using Malossi camshaft M.5911962.
4. On younger vehicles with newer version of Piaggio cylinder head, which uses roller rocker arms (mostly 2014 up), the OEM rocker arms, camshaft etc. can not be used in the Malossi cylinder head. An additional valve train conversion kit need to be installed. Please use KIT.PI.39397 for 125-200cc engines (requires camshaft M.5911962) or for 250-300cc engines use KIT.PI.39402 (requires camshaft PI-8759585).(Applies only Gilera Runner 125 ST, Piaggio Beverly 125 10-, Beverly 300 10-, Piaggio X-Evo, X 10, Vespa GTS 125-300, GTV 300.)
När det gäller material som används och arbetskvalitet träffade Malossi som vanligt, den högsta standarden. Topplocket är gjutet i en aluminiumlegering, härdats och sandblästras. Hög precisions tillverkning med toleranser i tusendelar av en millimeter.
Insugningsventilerna har förstorats till 25mm och avgasventilerna till 22,2mm.
Topplocket är redan färdigmonterad och klar för installation.
Installation information:
1. On 125cc-200cc only suitable in combination with Malossi cylinderkits.
2. On 250cc-300cc engines in combination with OEM cylinder the OEM piston needs small modifications. (Instructions included)
3. In general suitable on vehicles with the old version of Piaggio cylinder head (slider rocker arms). Mostly fitted till year of production 2014 (but also used longer). To mount the Malossi head the rocker arms, camshaft etc. of the OEM head have to be installed in the new head. Additional power increase by using Malossi camshaft M.5911962.
4. On younger vehicles with newer version of Piaggio cylinder head, which uses roller rocker arms (mostly 2014 up), the OEM rocker arms, camshaft etc. can not be used in the Malossi cylinder head. An additional valve train conversion kit need to be installed. Please use KIT.PI.39397 for 125-200cc engines (requires camshaft M.5911962) or for 250-300cc engines use KIT.PI.39402 (requires camshaft PI-8759585).(Applies only Gilera Runner 125 ST, Piaggio Beverly 125 10-, Beverly 300 10-, Piaggio X-Evo, X 10, Vespa GTS 125-300, GTV 300.)