Digital varvtalsbegränsare med bromsspakskod och automatisk återaktivering - Digital beräkning och kontroll av varvtalet.
Funktion:
DZB har en kraftfull mikroprocessor i sitt hjärta, som permanent beräknar och utvärderar den aktuella hastigheten.
Om den individuellt inställbara maxhastigheten uppnås, reglerar DZB maskinen. Om hastigheten ligger under den inställda gränsen ingriper inte DZB. Därmed sker ingen effektförlust i det lägre varvtalsområdet.
För att göra övergången till strypning lite mjukare kan försteg av olika storlek ställas in. I dessa försteg stryper DZB var 3:e tändningspuls strax innan maxhastigheten uppnås.
Programmeringen av maxvarvtalet är mycket enkel. Motorn körs upp till önskat varvtal med gashandtaget och detta sparas genom att trycka på programknappen i DZB. Hastighetsgränsen kan omprogrammeras så ofta som önskas.
För att avaktivera gasreglaget, ange en 6-siffrig Morse-kod med bromshandtaget. För att återaktivera gasreglaget behöver du bara slå av och på tändningen en kort stund. Koden för avaktivering kan ställas in individuellt!
Höljet är mycket litet. Måtten är 45x45x18mm + monteringsögla. Längden på anslutningskabeln är 45-50cm.
Du får också 4 snabbkopplingar för kabeln, som gör installationen till en barnlek och supersnabb! Inget mer klippande och lödande på kabelhärvan! Digital vs. analog varvtalsbegränsare
Varför är denna digitala varvtalsbegränsare nu överlägsen alla andra konventionella analoga begränsare?
Analoga hastighetsbegränsare har vanligtvis 4 kondensatorer inbyggda, som kombineras via en roterande kodare eller dip switch och därmed bestämmer hastighetsgränsen. Med 4 kondensatorer resulterar detta i endast 15 steg som en analog DZB kan ställas in på. Regleringen är motsvarande grov och det händer ofta att man inte kan ställa in önskad hastighetsbegränsning korrekt. Nivå 12, till exempel, stryper för mycket, medan nivå 11 redan är för svag. Ett vanligt problem...
. Detta kan inte hända med denna digitala hastighetsbegränsare. DZB kan ställas in på önskad hastighet helt steglöst och bibehåller detta med en beräkningsnoggrannhet på 99,9% till punkten!
Dessutom förskjuter en analog varvtalsbegränsare tändningstiden mycket lite, även om varvtalsgränsen ännu inte har uppnåtts. Detta resulterar i en liten effektförlust i det lägre varvtalsområdet.
Den digitala varvtalsbegränsaren ändrar tändningsbeteendet först när den inställda gränsen har uppnåtts. I det lägre varvtalsområdet arbetar motorn utan någon effektförlust.
Dina fördelar i korthet:
Leveransomfattning:
Kompatibilitet:
DZB fungerar med nästan alla 2T-förgasarmaskiner (t.ex. med de vanliga Minarelli-replikerna (1E40QMB) som CPI och Keeway). Tyvärr fungerar inte DZB med 4-taktare, maskiner med direktinsprutning, Morini-motorer och maskiner med dubbel pickup (t.ex. Aprilia SR50 med brun och vit kabel på CDI)!
Funktion:
DZB har en kraftfull mikroprocessor i sitt hjärta, som permanent beräknar och utvärderar den aktuella hastigheten.
Om den individuellt inställbara maxhastigheten uppnås, reglerar DZB maskinen. Om hastigheten ligger under den inställda gränsen ingriper inte DZB. Därmed sker ingen effektförlust i det lägre varvtalsområdet.
För att göra övergången till strypning lite mjukare kan försteg av olika storlek ställas in. I dessa försteg stryper DZB var 3:e tändningspuls strax innan maxhastigheten uppnås.
Programmeringen av maxvarvtalet är mycket enkel. Motorn körs upp till önskat varvtal med gashandtaget och detta sparas genom att trycka på programknappen i DZB. Hastighetsgränsen kan omprogrammeras så ofta som önskas.
För att avaktivera gasreglaget, ange en 6-siffrig Morse-kod med bromshandtaget. För att återaktivera gasreglaget behöver du bara slå av och på tändningen en kort stund. Koden för avaktivering kan ställas in individuellt!
Höljet är mycket litet. Måtten är 45x45x18mm + monteringsögla. Längden på anslutningskabeln är 45-50cm.
Du får också 4 snabbkopplingar för kabeln, som gör installationen till en barnlek och supersnabb! Inget mer klippande och lödande på kabelhärvan! Digital vs. analog varvtalsbegränsare
Varför är denna digitala varvtalsbegränsare nu överlägsen alla andra konventionella analoga begränsare?
Analoga hastighetsbegränsare har vanligtvis 4 kondensatorer inbyggda, som kombineras via en roterande kodare eller dip switch och därmed bestämmer hastighetsgränsen. Med 4 kondensatorer resulterar detta i endast 15 steg som en analog DZB kan ställas in på. Regleringen är motsvarande grov och det händer ofta att man inte kan ställa in önskad hastighetsbegränsning korrekt. Nivå 12, till exempel, stryper för mycket, medan nivå 11 redan är för svag. Ett vanligt problem...
. Detta kan inte hända med denna digitala hastighetsbegränsare. DZB kan ställas in på önskad hastighet helt steglöst och bibehåller detta med en beräkningsnoggrannhet på 99,9% till punkten!
Dessutom förskjuter en analog varvtalsbegränsare tändningstiden mycket lite, även om varvtalsgränsen ännu inte har uppnåtts. Detta resulterar i en liten effektförlust i det lägre varvtalsområdet.
Den digitala varvtalsbegränsaren ändrar tändningsbeteendet först när den inställda gränsen har uppnåtts. I det lägre varvtalsområdet arbetar motorn utan någon effektförlust.
Dina fördelar i korthet:
- Digital styrning av varvtalet .
- Oändligt programmerbar .
- Justerbara försteg för en mjuk övergång .
- Ingen effektminskning i det lägre hastighetsområdet .
- Automatisk aktivering av begränsningen .
- Deaktivering via bromsspakskod .
- Bromsspakskoden är fritt justerbar .
- Snabb kabelanslutning - inget behov av att koppla loss och löda kablar!
- Bästa utförande: alla komponenter är noggrant lödda på ett kretskort och fastlimmade i höljet. Detta ökar hållbarheten enormt
Leveransomfattning:
- Hastighetsbegränsare
- 4 snabbkopplingar
- Detaljerade steg-för-steg-installationsanvisningar med kabeldragningar från de mest populära tillverkarna
Kompatibilitet:
DZB fungerar med nästan alla 2T-förgasarmaskiner (t.ex. med de vanliga Minarelli-replikerna (1E40QMB) som CPI och Keeway). Tyvärr fungerar inte DZB med 4-taktare, maskiner med direktinsprutning, Morini-motorer och maskiner med dubbel pickup (t.ex. Aprilia SR50 med brun och vit kabel på CDI)!