Däck komplett uppsättning -BGM Classic, Vespa- 3.50 - 10 tum TT 59P (förstärkt) - fälg 2.10-10 rostfritt stål
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Däck komplett uppsättning -BGM Classic, Vespa- 3.50 - 10 tum TT 59P (förstärkt) - fälg 2.10-10 rostfritt stål

Artikelnr.:
51199
171,43 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 9,32 kg
Däcken är utan tvekan en av de viktigaste komponenterna i våra skotrar. De har kontakt med vägen och är därför inte bara ansvariga för säkerheten utan också för körglädjen. Målet var att utveckla ett däck med vilket du kan stryka genom kurvor och rondeller i vått såväl som torrt! Detta, tillsammans med de hastighetsgränser som krävs för dagens motorkoncept, lämnade bara en väg öppen: en helt ny utveckling!

Två saker är avgörande för ett däcks körbeteende: gummiblandningen och däckets struktur. bgm-däcken är konstruerade utan kompromisser och tillverkas i Tyskland. Alla innovationer inom däcktekniken under de senaste åren har införlivats i våra däck. Den specialanpassade materialblandningen med hög kiselhalt ger utmärkt grepp i torra och våta förhållanden. Den extremt stabila karkassen garanterar perfekt körning på raksträckor och utmärkt linjestabilitet vid kurvtagning i hög hastighet. Normalt sett pressas däck helt enkelt i form av ett enda lager gummi. Bgm-däcken är mycket mer komplexa i tillverkningen och består av flera lager för att skapa det perfekta däcket som uppfyller de högsta kraven och har den högsta hastighetsklassificeringen på marknaden.
Degenskaper:
  • Klarhet upp till 180 km/h (Sport) och upp till 150 km/h (Classic) är idealiska för kraftfulla motorer och motsvarande registreringar
  • Tillkommande REINFORCED-märkning.
  • Extremt fast stomme för perfekt körning på raksträckor och utmärkt linjestabilitet vid snabba kurvor.
  • V-form istället för U-form. Detta innebär att däcket styr mycket bättre in i kurvan och erbjuder mer kontaktyta vid lutning.
  • Speciellt avstämd materialblandning (Silica Compound ) för utmärkt grepp i torra och våta förhållanden.
  • 100 % Made in Germany.

Den bgm Classic slitbanan är en hyllning till den slitbanetyp som valdes som däck för originalutrustning på många Vespas och Lambretta. Det kombinerar perfekt en tidlös klassisk slitbana med 2000-talets däckteknik.

Om det finns en röd prick på däckets sidovägg ska du placera den vid ventilen. Däcket är lättast här och kompenserar därmed för ventilens vikt.

Viktiga tips för montering av delade fälgar (Classic Vespa & Lambretta)

Riktning
Kontrollera om däcket har en pil på sidoväggen. Om det finns en pil anger den rullriktningen när däcket är monterat.

TYP TT ELLER TL
Kontrollera om däcket är märkt TT (tube type = däck med slang) eller TL (tube less = däck utan slang). TT-däck får inte användas på slanglösa fälgar. TL-däck kan däremot användas på delade fälgar, men de är mycket hårdare och kan bara sättas i sitt slutliga läge med mycket däckmonteringspasta och högt lufttryck.

SYNKONTROLL OCH TALK
För att sätta in slangen i däcket ska du kontrollera att det inte finns några främmande kroppar i däcket. Fyll sedan däckets insida med lite talkpulver. Sväng nu däcket så att pulvret kan fördelas jämnt.

Slangmontering
Inför nu slangen i däcket och blåsa upp den något tills den har antagit en rund form. Var uppmärksam på däckets körriktning samt ventilens inriktning (vänster/höger)!

MONTERINGSPASTIGHET
Applicera lite däckmonteringspasta på däckets vulst och fälg. Pressa in fälghälften med ventilhålet i däcket och gänga in däckventilen i fälghålet.
Sätt in den andra fälghälften i däcket och skruva ihop de båda halvorna med muttrarna. Se till att innerslangen inte kläms mellan halvorna.
Pumpa in lite mer luft om det behövs.

Påfyllning av däcket
När fälgmuttrarna och cirklipsen är monterade och ordentligt åtdragna (M8 = 22Nm), börja fylla på luft.
Börja med lite lufttryck och kontrollera att ventilen sitter ordentligt i fälghålet. Flytta eventuellt ventilen något.

Påfyll nu däcket till ca 3 bar och kontrollera att däcket sitter jämnt på fälgen. Med TL-däck kan lufttrycket också ställas in högre under en kort tid (inte över 5 bar!). Efter kontroll sänker du lufttrycket tillbaka till den nivå som är lämplig för fordonet. Tvätta däcken med vatten och ett milt rengöringsmedel för att avlägsna eventuella rester, t.ex. från däckmonteringspasta eller liknande.

Kontroll av koncentricitet
När du har monterat däcket på fordonet ska du kontrollera att det är koncentriskt. Om däcket inte löper rätt är det vanligtvis inte korrekt monterat. I detta fall hjälper det att pumpa upp däcket igen eller en kort körning på ca 10 m med lågt lufttryck. Annars måste hjulet demonteras igen och kontrolleras för monteringsfel.

FÖRSTA RIDNINGEN
Använd inte full kraft de första kilometrarna. Däcket utvecklar sitt fulla grepp först efter några kilometer. Var särskilt uppmärksam på detta på våta vägar.










.
Artikelnr.:
51199
EAN-kod:
4251389133025
Leveransklar:
Tillfälligt Slut
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
9,32 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt