Framhjulsaxel Ø=20mm -BGM ORIGINAL- Vespa PX (från 1982), T5 125cc, Cosa, PK
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Framhjulsaxel Ø=20mm -BGM ORIGINAL- Vespa PX (från 1982), T5 125cc, Cosa, PK

Artikelnr.:
51648
23,45 EUR
inkl. 0% moms. exkl. frakt
Fraktvikt: 0,43 kg

Högkvalitativ hjulaxel som är helt storleksanpassad* jämfört med många andra axlar som erbjuds på marknaden. Med den axel som erbjuds här är hjulet perfekt styrt igen. Lagerytorna är härdade som i originalet och garanterar därmed en lång livslängd.

SINGELSKIDAD LAST
Den ensidiga upphängningen av Vespas framhjul orsakar en asymmetrisk fördelning av kraften på det främre hjullagret i bromstrumman. Således belastas nållagret i bromstrumman, som ligger längre bort från hjulets centrum, hårdare än det relativt centralt placerade kullagret. Om lagret är defekt återspeglas detta i ett mycket odifferentierat körbeteende.

KONTROLLERA LAGRET
Lagret kan kontrolleras genom att helt enkelt luta det obelastade framhjulet fram och tillbaka. För att göra detta tar du helt enkelt tag i däcket upptill och nedtill med en hand och försöker luta hela framhjulet runt mittpunkten. Om hjulet har spel bör bromstrummans två lager i alla fall bytas ut. Detta kan utan problem göras i din egen verkstad/garage med hjälp av den lagersats och de verktyg som vi erbjuder.

KONTROLL AV AXELN
Då nållagret löper direkt på ytan av framhjulets axel bör även detta kontrolleras. Ofta, om det inte har återfettats regelbundet (ca var 4000:e km), är det slitet in på lagerytan. Detta innebär att hjulet även med nya lager skulle ha spel igen, ett no-go för nästa TÜV-test. Som tur är behöver du inte en ny gaffel om framhjulets axel är defekt. Den kan pressas ut och en ny kan enkelt pressas in igen.

BYTE AV FÖRHJULSAXEL
För detta ändamål är det fördelaktigt med en hydraulisk press, som nästan alla metallbearbetningsföretag eller verkstäder har. Framhjulsaxeln pressas helt enkelt ut ur gaffeln från långsidan. Brytningsmomentet är sällan högre än 4 ton. Den nya axeln kan helt enkelt pressas in igen med långsidan först, den behöver ingen orientering eller inriktning (förutom att den naturligtvis sätts rakt in i borrhålet för att inte fastna under pressningen).

UPGRADE
Ett tips för ett förbättrat framhjulslager är vår ombyggnadssats till extra breda lager. Den betydligt större lagerytan ökar hållbarheten enormt.
Finns under artikelnummer 3331069 (se även fliken "Tillbehör")

*Många reproduktionsaxlar har problemet att diametern vid lagerytan är för liten. Att byta ut hjulaxeln skulle därför inte eliminera överdrivet lagerspel.

(US19320)

Artikelnr.:
51648
EAN-kod:
4251389129196
Leveransklar:
Tillfälligt Slut
Tillverkare:
BGM ORIGINAL
Fraktvikt:
0,43 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt