Primär transmission BGM PRO 64Z utan kopplingskorg för Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Primär transmission BGM PRO 64Z utan kopplingskorg för Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125

Artikelnr.:
BGM06420P
57,98 EUR
inkl. 0% moms. exkl. frakt
Fraktvikt: 0,56 kg

PRIMÄR (utan kopplingskorg) BGM PRO VESPA SMALLFRAME V50/PV/ET3/PK

Primärhjul BGM PRO 64 tänder
Matchande BGM PRO primärhjul 19-20-21-22 tänder
Detta resulterar i primära reduktionsförhållanden på: 3,37 (19/64) - 3,20 (20/64) - 3,05 (21/64) - 2.91 (22/64)

Primärhjul BGM PRO 65 tänder
Matchande BGM PRO primärhjul 25-26 tänder
Detta resulterar i primära reduktionsförhållanden på: 2,60 (25/65) - 2,50 (26/65)

ADVANTAGE BGM PRO PRIMARY
Ett brett utbud av reduktionsförhållanden kan realiseras med installationen av ett BGM PRO primärhjul. Endast det lilla primärhjulet behöver bytas, vilket kan bytas utan att demontera motorn (bakhjul och kopplingslock tas bort för detta).

64 TÄNDER
Versionen med 64 tänder är avsedd för små småramar med 75-112cc eller tävlingsmotorer från 125-150cc som används på små kretsar vid höga hastigheter.
BGM primär fyller luckan för konventionella primärdrivningar mellan 3.00 och 3.72.
Cylindrar med 85-105cc drivs ofta med ett reduktionsförhållande i intervallet 3.20-3.05. Kraftigare motorer (102-115cc) kan också använda 2.91 utan problem.

65 TÄNDER
Versionen med 65 tänder är avsedd för motorer med en slagvolym och högt vridmoment från 130cc. Det långa primära utväxlingsförhållandet på 2.50 är idealiskt för att kombinera med en sekundäraxel med en förkortad 3 och/eller 4 växel. Det innebär att de två första växlarna är längre och därför kan utnyttjas korrekt, medan växlarna tre och fyra fortfarande passar perfekt tack vare förkortningen på sekundärväxelsidan. Dessutom ger kuggväxeln maximal stabilitet, men tack vare precisionstillverkningen är kuggarna ändå mycket tystgående. Det annars typiska visslandet" från en raktandad drev elimineras.

PROBLEM PRIMÄRDRIFT
Smallframe-motorer använder som standard en kopplingskorg av stål och tunna täckplattor för stötdämparfjädrarna. Den relativt mjuka original Piaggio-korgen är djupdragen och därför inte särskilt exakt när det gäller koncentricitet och balansering. De tunna täckplattorna är också benägna att slitas igenom av fjädrarna under långa sträckor. Om en fjäder, eller en bit av den, hamnar i växellådan betyder det mycket skada.

LÖSNING
BGM PRO primäruppsättning erbjuder den stora fördelen att en kopplingskorg från vilken tillverkare som helst kan användas. Många små tuningföretag (t.ex. Fabbri eller Benelli) erbjuder perfekt passande delar med en förstärkt CNC-bearbetad korg, förstärkta fjädrar och tjocka täckplattor.

För att slutföra den primära drivenheten krävs följande:

  • Kopplingskorg (t.ex. Fabbri Racing, Egig). Fabbri Racing, Egig)

  • Primär reparationssats (om den inte ingår i kopplingskorgen)

  • Vi har båda delarna i lager i olika versioner och kvalitetsgrader (se tillbehör)

Slutsats: Perfekt för alla som vill ha ett fritt val när de bygger sin primär i hög kvalitet.

"
Artikelnr.:
BGM06420P
EAN-kod:
4251389148579
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
0,56 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt