Tuningkit -BGM PRO 177 ccm 3 kanaler, fordon utan separat smörjning- Vespa PX125, PX150, GTR125, TS125, Sprint Veloce (VLB1T 0150001-) - Touring kit
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Tuningkit -BGM PRO 177 ccm 3 kanaler, fordon utan separat smörjning- Vespa PX125, PX150, GTR125, TS125, Sprint Veloce (VLB1T 0150001-) - Touring kit

Artikelnr.:
50516
562,18 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 16,00 kg

Tuningkit för konvertering av PX125/150-motorer (och liknande) till 177cc.

Satsen innehåller:

  • Cylinderkit BGM Pro 177

  • Avgasrör BGM Pro Touring

  • Förgasare SI24 BGM Pro

  • Huvuddysesats

Det är tänkt att få bästa möjliga kombination av effekt, vridmoment och hållbarhet baserat på standardmotorn.
Setet kan installeras på stockmotorblocket utan ytterligare anpassningsarbete (ingen fräsning, svarvning eller slipning krävs).

KRAFT & KRAFTKARAKTER
Efter konverteringen uppnår motorn minst dubbelt så hög effekt som en original PX125.
De genomsnittliga effektvärden som uppnås är:

  • Minst 12 hk vid 6000 rpm

  • Minst 15 Nm vid 5200 rpm

Det höga vridmomentet, som redan tidigt finns med, bibehålls över ett brett varvtalsintervall. Detta innebär att växellådan också lätt kan växlas relativt kort för övervägande stads- och tätortsdrift. Detta gör motorn mycket livlig och gör accelerationen mycket rolig.
Det enklaste sättet att åstadkomma detta är att helt enkelt byta ut kopplingspinnen. För att göra detta byter du helt enkelt ut det befintliga kugghjulet (med 20, 21 eller 22 tänder) mot ett med 23 tänder. Om du vill använda en högkvalitativ och samtidigt lättmanövrerad sportkoppling kan du använda BGM Superstrong-kopplingen med 23 tänder (för primärhjul med 68 tänder).

KONKLUSION
Allt detta tillsammans resulterar i en mycket trevlig att åka, kraftfull och mycket tålig touringmotor som dessutom inte förbrukar mycket. Dessutom har du en bra grund för ytterligare uppgraderingar.

FÖRSTA TUNING
Tuning-kitet drar mest nytta av en vevaxel med modifierad insugningstimingsvinkel och (som tillval) en längre slaglängd. BGM177-cylindern har från början utformats för användning med en längre slaglängd och kräver endast en tjockare huvudpackning (1,5 mm) för en vevaxel med lång slaglängd.

De som gillar att trimma motorn kommer att bli förvånade över hur lite ansträngning det krävs för att öka motorns prestanda utan att behöva arbeta på cylindern. Nyckelpunkten är det roterande slidintaget, som styrs av vevaxeln.

Intaget breddas i motorhuset till största möjliga yta (se till att det finns en tillräcklig tätningsyta för vevaxelns banor) och förgasarsumpen öppnas för att möjliggöra passage av 26 mm förgasaren. Som ett resultat av detta blir mer än 16HP/19Nm snabbt tillgängliga vid bakhjulet, trots att motorn går i samma varvtalsintervall som tidigare. Tack vare den höga produktkvaliteten kan motorn fortfarande användas i vardagen trots de höga prestandadata och kan även användas med full gas på motorvägen. Beroende på vald växelförhållande kan en sådan motor lätt nå 120 km/h. För äldre motorer rekommenderar vi en tidigare motorrevision, särskilt ett byte av oljetätningarna. Detta garanterar långvarig körglädje under många tusen kilometer.

Artikelnr.:
50516
EAN-kod:
4251389127390
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
16,00 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt