Vevaxel BGM Evolution 2, lång slaglängd 55 mm, 110 mm vevstake, D = 90 mm kinder för Piaggio Hexagon, TPH, Skipper, TPH, Gilera Runner, Aprilia SR, Italjet Dragster 125-180ccm 2T
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Vevaxel BGM Evolution 2, lång slaglängd 55 mm, 110 mm vevstake, D = 90 mm kinder för Piaggio Hexagon, TPH, Skipper, TPH, Gilera Runner, Aprilia SR, Italjet Dragster 125-180ccm 2T

Artikelnr.:
49918
186,55 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 2,59 kg

Bgm EVOLUTION-vevaxlarna är mycket snyggt utförda och övertygande med genomtänkta detaljer:

  • Prestandaoptimerad design med full kindkonstruktion
  • Välbalanserad (specialbalansering som endast är tillgänglig med BGM PRO-axlarna)
  • Stabila vevstakar
  • Föreligger med 52 mm (std.) och 55mm slaglängd

Den långslagna versionen med 55mm slaglängd har en längre kuggstång (110mm istället för 105mm som standard). Detta ger en jämnare gång, mindre kolvbelastning och mer utrymme för att justera cylinderstyrningsvinklarna.

FAZIT
En mycket fin stabil och välbalanserad vevaxel som bör vara grunden för en kärnfrisk uppbyggnad i varje motor.

Särskilda egenskaper LONG STROKE
Den 55 mm långa axeln med lång slaglängd gör det möjligt att på ett elegant sätt få mer slagvolym och längre cylinderstyrningsvinklar. Prestandan kan ökas avsevärt.

Beakta att den extra slaglängden på 3 mm måste kompenseras med en motsvarande kompenserande packning på 1,5 mm vid cylinderhuvudet eller cylinderbasen. Den nödvändiga distansen (som inte ingår i leveransen) på 5 mm kompenserar endast för den längre kuggstången. Den extra slaglängden på 3 mm måste därför kompenseras med en extra packning på 1,5 mm eller ett motsvarande bearbetat cylinderhuvud.

En baspackning ökar cylinderns styrvinkel och skapar därmed förutsättningar för en sportig och hastighetsinriktad kraftöverföring. För att få full effekt måste dock ofta avgasvinkeln ökas för att kompensera för den oproportionerliga ökningen av överströmningsvinkeln jämfört med avgasvinkeln. För vanliga motorer rekommenderas vanligtvis att man kompenserar slaglängden med en 1,5 mm huvudpackning (eller ett motsvarande cylinderhuvud).

OBS

Den lyftning av cylindern vid cylinderbasen, som är nödvändig med långslagna vevaxlar, förskjuter också avgasrörets skruvpunkt. Denna kan behöva ändras i enlighet med detta för att kunna monteras på motorn/cylindern igen utan stagning.

Artikelnr.:
49918
EAN-kod:
4251389141228
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
2,59 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Tillbehör
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt