Vevaxel -BGM PRO (direktintag) 57mm slaglängd- Motovespa GT 160 (09C) motor (M09)
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
Vi skickar idag om du beställer inom 1 timmar 33 minuter ²
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Vevaxel -BGM PRO (direktintag) 57mm slaglängd- Motovespa GT 160 (09C) motor (M09)

Artikelnr.:
51602
150,42 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 2,04 kg

Kurvaxel BGM PRO Touring för Motovespa GT160 (C09/M09)

Smiddade vevaxlar av hög kvalitet från BGM PRO för de stora Motovespa-motorerna med 160cc. Dessa motorer använder en spegel-symmetrisk vevaxel från fabriken. Detta innebär att samma typ av konus används på båda sidor (generator- och kopplingssidan är identiskt utformade).

Krankaxel VARIANTER
BGM PRO har direkt utnyttjat möjligheten i utformningen av vevaxeln och producerat två versioner av den länge otillgängliga GT160-krankaxeln.

  • Kopplingstyp Motovespa (som original Motovespa)

  • Kopplingstyp PX (lämplig med kopplingar av PX-typ)

Den som vill bygga en motor helt original använder vevaxeln för kopplingstypen Motovespa.

Den som vill använda andra kopplingstyper än den ursprungliga GT160 tar vevaxeln för kopplingstypen PX-typ. Detta innebär att alla kopplingar som också kan användas i PX-motorer kan användas utan ytterligare modifieringar.

MATERIAL
Motovespa GT160 (egentligen 160 GT) vevaxeln är tillverkad av högkvalitativa smidda ämnen. Det smidda materialet är betydligt tätare och mer motståndskraftigt mot böjning, vilket gör det perfekt för användning som en hållbar och stark vevaxel.

Lager
Smörjning av det nedre kugghjulslagret sker via två stora smörjfickor och totalt fyra ytterligare fickor på sidan. SSC racinglagret och de laterala tryckbrickorna ger ett stabilt lager. Det övre kuggstångslagret smörjs via två smörjhål. INA-kolvstiftlagret ingår i vevaxelns leveransomfattning.

KONKLUSION
Slutsatsen är att bgm PRO-vevaxeln erbjuder högsta kvalitet i varje komponent. Precisionstillverkning, de använda materialen och framför allt den exakta balanseringen lämnar inget att önska. Detta garanterar en extremt jämn och vibrationsfri motorlöpning.

Taxeringsvinkel/Tuning
Med original 57 mm slaglängd har original GT 160-cylindern följande timingvinklar:

  • Kolvfördjupning 0.5mm

  • Inloppsvinklar: 131°

  • Upploppsvinklar: 144°

  • Överföringsvinklar: 119°

  • Förutloppsvinklar: 12,5°


Om samma cylinder med 60mm slaglängd används, får man följande tidsvinklar:

  • Kolvutsprång: 1mm

  • Inloppsvinklar: 132°

  • Utloppsvinklar: 148°

  • Överföringsvinkel: 124°

  • Förutloppsvinklar: 12°

Artikelnr.:
51602
EAN-kod:
4251389128175
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
2,04 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt