Vevaxel -J&G 2% special av BGM Pro (roterande ventil) 60mm slaglängd, 125mm kuggstång, kolvpinne=Ø16mm- Vespa PX80-150 - för anpassning av en PX200 cylinder med hjälp av adapterplatta
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Vevaxel -J&G 2% special av BGM Pro (roterande ventil) 60mm slaglängd, 125mm kuggstång, kolvpinne=Ø16mm- Vespa PX80-150 - för anpassning av en PX200 cylinder med hjälp av adapterplatta

Artikelnr.:
50340
192,44 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 2,20 kg

Krankaxel -BGM Pro Touring (roterande ventil) 60mm slaglängd, 125mm kuggelstång, kolvstift Ø16mm

Vespa PX80, PX125, PX150, Cosa125, Cosa150, LML Star/Stella 125/150 2-takts

Speciell vevaxel med extra lång kuggelstång, t.ex. för Pinasco 206cc, Barone 230, Simonini etc.
Denna vevaxel har utrustats med en extra lång kuggelstång (125mm istället för 105mm).B. för Pinasco 206cc, Barone 230, Simonini etc.
Denna vevaxel har utrustats med en extra lång vevstak (125mm istället för 105mm). Denna har också ett stort övre kuggelstångslager som passar för kolvpinnar med Ø16mm istället för Ø15mm (kan användas med vårt konverterings kuggelstångslager men även med Ø15mm kolvpinnar).
Perfekt vevaxel för speciella motorombyggnader där en lång kuggelstång behövs. På grund av det betydligt bättre kuggstångsförhållandet (0,24 i stället för 0,28) är motorer med denna axel också särskilt lättgående.
  • KÖRSKAP: 60mm

  • KÖRSKAPSLÄNGDIGHET: 125mm

  • KÖRSKAP: Roterande slida (kindbredd som PX125/150)

  • KÖRSKAPSLÖSNINGAR: Ø16mm (Ø15mm med konvertering av kolvstiftlager, se tillbehör)


MATERIAL
Vevaxlarna från bgm PRO Touring är smidda. Materialet är tätare och leder därför värme bättre och är mer motståndskraftigt mot förvrängning. Förutom vevstakarna är även vevstaken smidd.

Lager
Det nedre vevstakslagret smörjs via två stora smörjfickor och totalt fyra ytterligare fickor på sidan. SSC racinglagret och de laterala tryckbrickorna ger ett stabilt lager. Det övre kuggstångslagret smörjs via två smörjhål. INA-kolvstiftlagret ingår i vevaxelns leveransomfattning.


Inloppsvinklar
Jämfört med många andra racingaxlar har bgm PRO Touring-axeln en betydligt bättre utformning av inloppstiden. För att trimma cylindrar kan standardaxeln med sin mycket korta insugningstid inte hänga med. Den bgm PRO-axeln stänger däremot på ett PX-motorhus ca 58° efter övre dödpunkt (beroende på motorhuset varierar detta från fabrik till fabrik). Motorn kan stämmas av väl med dessa kontrollvinklar. TIPS: Om insuget bearbetas så att vevaxeln frigör sig tidigare från insugningsfickan kan man få mer effekt. Ett bra värde här har varit ca 120° från TDC.

Release
Kurvaxelns utformning i PX-motorerna är baserad på den i de första 125 cc-motorerna från 1960 med ca 5 hk effekt. Tyvärr ändrade Piaggio aldrig riktigt denna konstruktion i de senare cylinderutvidgningarna. Därför är vevaxelns belastningskapacitet uttömd redan med standardmodellerna på 200 cc med 12 hk. Vevaxelns banor är mycket smala och har mycket liten överlappning (banmaterial som, sett till diametern, finns tillgängligt ovanför den nedre vevstaken). Detta innebär att varken en särskilt hög interferenspassning eller en stor vevaxel kan användas, vilket skulle vara nödvändigt (för prestandan hos dagens motorer).
BGM PRO Touring-krankaxlarna har en mycket hög materialkvalitet och ett mycket högt lager. Dessutom är vevstakarna limmade för maximal torsionsbeständighet. På grund av de positiva erfarenheterna från många tusentals testkilometer med våra egna motorer som används dagligen godkänner vi BGM PRO Touring-krankaxlarna för motoreffekter upp till 25 hk. För motorer i detta effektområde rekommenderar vi användning av ett lättat polhjul med max. 2300gr.

KONKLUSION
Slutsatsen är att bgm PRO-kurvaxeln erbjuder högsta kvalitet i varje komponent. Precisionstillverkning, de använda materialen och framför allt den exakta balanseringen lämnar inget att önska. Detta garanterar en extremt jämn och vibrationsfri motorkörning.

TIP
Det är bäst att beställa oljetätningen 24x35x7 från Gilera Runner direkt. Wedi-sätet på bgm-axeln är bredare än vanligt och kan därför användas med en dubbellippt Viton-wedi.

Artikelnr.:
50340
EAN-kod:
4251389128144
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
2,20 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt