Vevaxel med lång slaglängd BGM Evolution 2 55mm slaglängd, 110mm vevstak, D=90mm kinder, inkl. distanser för Piaggio Maxi 2-takt, Aprilia SR125, Gilera Runner 125FX, 180FXR, Italjet Dragster 125-180, Piaggio SKR125, SKR150, TPH125, Skipper125, Skipper
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
Vi skickar idag om du beställer inom 1 timmar 8 minuter ²
VÄLJ VIA KATEGORI
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Vevaxel med lång slaglängd BGM Evolution 2 55mm slaglängd, 110mm vevstak, D=90mm kinder, inkl. distanser för Piaggio Maxi 2-takt, Aprilia SR125, Gilera Runner 125FX, 180FXR, Italjet Dragster 125-180, Piaggio SKR125, SKR150, TPH125, Skipper125, Skipper

Artikelnr.:
49899
200,76 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 2,66 kg

Bgm EVOLUTION-vevaxlarna är mycket snyggt utförda och övertygande med genomtänkta detaljer:

  • Prestandaoptimerad design med full kindkonstruktion
  • Välbalanserad (specialbalansering som endast är tillgänglig med BGM PRO-axlarna)
  • Stabila vevstakar
  • Föreligger med 52 mm (std.) och 55mm slaglängd

Den långslagna versionen med 55mm slaglängd har en längre kuggstång (110mm istället för 105mm som standard). Detta ger en jämnare gång, mindre kolvbelastning och mer utrymme för att justera cylinderstyrningsvinklarna.

FAZIT
En mycket fin stabil och välbalanserad vevaxel som bör vara grunden för en kärnfrisk uppbyggnad i varje motor.

Särskilda egenskaper LONG STROKE
Den 55 mm långa axeln med lång slaglängd gör det möjligt att på ett elegant sätt få mer slagvolym och längre cylinderstyrningsvinklar. Prestandan kan återigen ökas avsevärt.

Beakta att den extra slaglängden på 3 mm måste kompenseras med en motsvarande kompenserande packning på 1,5 mm vid cylinderhuvudet eller cylinderbasen. Den medföljande distansen på 5 mm kompenserar endast för den längre kuggstången. Den extra slaglängden på 3 mm måste därför kompenseras med en extra packning på 1,5 mm eller ett lämpligt bearbetat cylinderhuvud.

En baspackning ökar cylinderns styrvinkel och skapar därmed förutsättningar för en sportig och hastighetsorienterad kraftöverföring. För att få full effekt måste dock ofta avgasvinkeln ökas för att kompensera för den oproportionerliga ökningen av överströmningsvinkeln jämfört med avgasvinkeln. För vanliga motorer är det vanligtvis lämpligt att kompensera slaglängden med en 1,5 mm huvudpackning (eller ett lämpligt cylinderhuvud).

OBS

Den lyftning av cylindern vid cylinderbasen, som är nödvändig med långslagna vevaxlar, förskjuter också avgasrörets skruvpunkt. Denna kan behöva ändras i enlighet med detta för att kunna monteras på motorn/cylindern igen utan stagning.

Artikelnr.:
49899
EAN-kod:
4251389141235
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
2,66 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt