Förgasare BGM PRO Faster Flow med separat smörjning SI24  24E för Vespa PX200
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Förgasare BGM PRO Faster Flow med separat smörjning SI24 / 24E för Vespa PX200

Artikelnr.:
51269
122,69 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 1,88 kg
BGM FASTER FLOW SI-förgasare - optimerade serieförgasare för prestandaförbättrade motorer

Prestandaförbättrade motorer kräver en permanent och tillförlitlig bensintillförsel.
BGM PRO Faster Flow-förgasarna är optimerade för att uppfylla dessa behov.De är baserade på en helt ny SI24/24 E eller SI26/26 E Dell`Orto/Spaco-förgasare. De demonteras helt och hållet, inspekteras, omarbetas, rengörs och färdigställs på nytt med stor omsorg i våra lokaler, vilket innebär att de uppfyller även de höga kraven från en kraftigt modifierad motor.

MODIFIKATIONER

  • En förstorad anslutningsborrning från flottörkammaren till jetaggregatet

  • En extra borrning i området för flottörnålen

  • Fjäderbelastad flottörnål

Dessa modifieringar resulterar i en avsevärt förbättrad bränsletillförsel, vilket innebär att det inte uppstår någon bränslesvält även vid mycket kraftiga avgassystem. Särskilt när man använder en lufttratt är denna åtgärd eminent viktig för att hålla blandningens sammansättning stabil över hela varvtalsintervallet. Den fjäderbelastade flottörnålen har en betydligt längre livslängd och kan kompensera vibrationer mycket väl.

ADVANTAGEN

  • Ingen mer tomt sugande munstyckesblock vid användning av ett starkt avgassystem
  • fortfarande väl avstämbar även vid effektnivåer över 20 hk
  • uppmärksammat och kraftfullt
  • ljudlöst och lämpligt för daglig användning (separat smörjning!)

Tillgänglig i

  • Ø24mm tvärsnitt

  • Ø26mm tvärsnitt

  • för blandad smörjning 1:50 (olja tillsätts manuellt vid tankning)

  • för separat smörjning (fordon som är standard med oljepump, från 1984)

PASSAR FÖR
Förgasaren är lämplig för alla motorer med SI20/20D eller 24/24E-förgasare.
Dessa är alla Vespa PX80 (V8X), PX125 (VNX), PX150(VLX) och PX200(VSX) modeller.
Kontrollera att fordonet redan är utrustat med en oljepump (alla modeller från 1984 och framåt, välj i så fall förgasare med separat smörjning).

De passar även till alla äldre motorer som har en roterande ventilstyrning (vevaxeln styr insugningen).
Dessa är t.ex. Vespa VNB, VBA, VBB, Super (VBC/VNC), GL (VLA/VGL), GT/GTR (VNL), Sprint (VBL), Rally(VSD/VSE).
De kan därför även användas på modeller med ursprungligen endast 80-150ccm som endast har en Ø20mm förgasare från fabrik.

TIP: Förgasare för motorer med separat smörjning kan i princip också användas på motorer utan oljepump om dragstången för spjällslidet byts ut.
De har bara en borrning för den externt tillförda oljan. Detta hål täcks av förgasarsump på motorer utan separat smörjning.

ÄNDRINGAR
Äldre fordon (t.ex. VBB, VNB, VLA/VGL, VLB) har fortfarande små luftfilter, här ska du byta till filtret från PX-modellerna. Tvärsnittet av förgasarsump i modellerna med den ursprungliga Ø20mm-förgasaren bör anpassas till den större förgasaren i övergångsområdet till motorn. På så sätt används hela tvärsnittet av förgasaren.

STÄNGNING
Den installerade jetningen motsvarar standardjetningen för PX200-modellerna.

Detta är redan mycket lämpligt för många inställningar på 177cc-basis, endast huvudjetten bör justeras.
Motorer med 200cc och mer kräver ibland också något större sekundärdysor (t.ex. 58/160).
Tuning sker i princip från för stor (för fet) till mager.
De initiala dysstorlekarna bör därför väljas på ett sådant sätt att motorn stuttrar (för fett). Detta ger dig en säker utgångspunkt för tuning.
Detta görs bäst med våra munstyckesatser.

OBS
Modifierade (borrade) luftfilter eller insugningstrattar kräver alltid rikare munstycken på grund av den bättre fungerande luftkorrigeringen. Intagstrattarna (även kallade venturi) kan kräva ett huvudluftkorrigeringsmunstycke som är mindre och därmed har en fetare effekt (t.ex. 140 istället för 160).
Tips om hur de enskilda förgasarkomponenterna fungerar finns i de enskilda delarna (sekundärmunstycke, luftmunstycke, skjutreglage).
Alla nya SI-förgasare tillverkas på licens av företaget Spaco i Indien. Dessa förgasare har använts i serieproduktion av Piaggio under lång tid. De är av samma kvalitetsnivå som de ursprungliga Dell`Orto-förgasarna. De klarar också kvalitetssäkringen hos Dell`Orto och är därför delvis förpackade i Dell`Orto-lådor.

FAZIT
Väldigt diskret tuningförgasare som redan har alla användbara modifieringar ombord och dessutom försörjer motorer med långt över 20 hk säkert och permanent med bensin!

(US 21820)




.
Artikelnr.:
51269
EAN-kod:
4251389144380
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
1,88 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt