Polhjul BGM PRO elektronik för Vespa Largeframe Sprint150, GT125, GTR125, Super, GL150, Motovespa 125N, 125S, 125L, 150S
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
256 bit SSL-kryptering • PCI DSS compliant • snabb leverans
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Polhjul BGM PRO elektronik för Vespa Largeframe Sprint150, GT125, GTR125, Super, GL150, Motovespa 125N, 125S, 125L, 150S

Artikelnr.:
49855
 
Finns i lager!
Produkten finns i lager och kan skickas omgående.
Läs Mer.
125,21 EUR
inkl. 0% moms. Se fraktpris
Fraktvikt: 2,40 kg

Stolphjul BGM Pro TOURING 2.0 elektronik - för konvertering till helt elektronisk CDI-tändning

BGM PRO-stolphjulet är en mycket högkvalitativ reproduktion av det inte längre tillgängliga original Piaggio PK-stolphjulet.
Vi har investerat i helt nya gjutformar och kan därför nu erbjuda de eftertraktade konverteringsstolphjulen i fantastisk kvalitet till ett mycket rimligt pris.

FUNKTIONER

  • Vikt Smallframe 1600 gram (V50, PV, ET3, PK - orig. upp till 2800gram)

  • Vikt Largeframe 2300 gram (Sprint, PX, LML, Cosa - orig. upp till 3200 gram)

  • Hög noggrannhet i tändningstidpunkten

  • Väldigt bra koncentricitet

  • Fabriksbalanserad

  • God magnetisering

  • Högre prestanda tack vare optimerad lamellyta

Polhjulen anpassas till respektive tillämpning genom sin vikt:
Med sina 1600 gram är Smallframemodellerna perfekt anpassade till de små motorernas kvicka egenskaper.
Largeframe-motorerna, på 2300 gram, erbjuder en underbar blandning av rikligt med löpkultur och mycket god acceleration.

I princip kräver polhjulen alltid en 12 V tändningsgrundplatta/alternator. Detta innebär att alla tidigare kontaktstyrda motorer kan konverteras till en helt elektronisk CDI-tändning inklusive spänningsstyrd ombordelektricitet. Vi erbjuder kompletta uppsättningar med alla delar som behövs för konverteringen (se Alternativ/tillbehör).

Finns i fyra versioner:

  • BGM8025RT: Vespa Largeframe 2300g, stor kon, M12 (1978-) - PX, Cosa, LML 125/150 (2-takt)
    För ombyggnad av alla Largeframe-motorer som redan har stor kon (polhjulsgänga M12, bredd över flats 18), men som fortfarande har en kontaktstyrd tändning installerad (ca. 1978-1981, PX, Sprint Veloce, GTR, Super, TS). Här behövs polhjulet och en ny 12 V-tändningsgrundplatta. För senare modeller (t.ex. Vespa PX från ca. 1982, Cosa, LML) med fabriksmonterad elektronisk tändning kan detta fortfarande användas. Här drar du nytta av en konvertering till BGM-polhjulet från en betydligt livligare motoregenskap med märkbart förbättrad accelerationsförmåga samt en högre motorprestanda.

  • BGM8032RT: Vespa Largeframe 2300g, liten kon, M11 (1957-1977) - Sprint, GT, GTR, Super, GL, VNA, VBA, VNB, VBB, Motovespa 125/150 S/N/L
    Den mest klassiska av alla motorer med stor ram. Har fortfarande den gamla typen av vevaxel med en tunn (spetsig) kon som kan kännas igen från utsidan genom polhjulsmuttern med M11-gänga och nyckelstorlek 14.
    Dessa motorer har alltid en kontakttändning från början.
    Här skapas ett modernt elektriskt system för fordon genom att polhjulet, tändningen och fordonets ledningsnät konverteras, vilket är helt underhållsfritt och inkluderar en kraftfull 12V-generator som ger ett fantastiskt starkt ljus. Startar på första spark ingår.

  • BGM8033RT: Vespa Smallframe 1600g, liten kon, M10 - V50, 50N, Special, SR50, Sprinter, SS50, SS90, V90, 90 Racer, V100, ET3, PV, PK S
    Passar till alla Smallframe motorer med liten kon (polhjulsmutter M10, SW14 eller SW16). Dessa motorer har alltid en kontakttändning från fabrik (undantag ET3/PK).
    Genom att konvertera polhjulet, tändningen och fordonets ledningsnät skapas ett modernt elektriskt system för fordonet som är helt underhållsfritt och innehåller en kraftfull 12V-generator som ger ett fantastiskt starkt ljus. Startar på första sparken ingår. PK-modeller som redan har en spänningsregulator kräver ingen ny kablage.

  • BGM8034RT: Vespa Smallframe 1600g, stor kon, M12 - PK XL/XL2, PK FL2, PK HP, PK125 ETS, Motovespa PK75 XL (96M/104M), PK75 FL (127M/128M)
    För Smallframe-motorer som redan har stor kon (polhjulsgänga M12, bredd över flats 18).
    Ersätter det ursprungliga (inte längre tillgängliga) polhjulet 1:1. Här drar du nytta av en konvertering till BGM-polhjulet från en mycket piggare motorkaraktäristik med märkbart förbättrad acceleration.
    Det är också mycket populärt på de äldre motorerna (med den ursprungliga lilla konen) som används när dessa konverterades till de mer stabila vevaxlarna i Vespa PK XL eller ETS.

Artikelnr.:
49855
EAN-kod:
4251389126157
Leveransklar:
24 timmar
Tillverkare:
BGM PRO
Fraktvikt:
2,40 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt