Vevaxel BGM original standard D = 19mm kon (roterande glid) för Vespa V50, PK50 S
Leverans till:
Valuta:
Språk: Deutsch English French Swedish Schweiz
0 Produkter | 0,00 EUR |  TILL KASSAN
VÄLJ VIA MODELL ❯❯
Vi levererar globalt
Fraktkostnad till  US  från 34,40 EUR
Vi skickar idag om du beställer inom 6 timmar 17 minuter ²
VÄLJ VIA VARUMÄRKE

Vevaxel BGM original standard D = 19mm kon (roterande glid) för Vespa V50, PK50 S

Artikelnr.:
51544
72,27 EUR
inkl. 0% moms. exkl. frakt
Fraktvikt: 1,25 kg
Material:
BGM-vevstakarna är smidda som på den gamla goda Piaggio-tiden. Under smidningen pressas materialet ihop under temperatur och högt tryck. Detta resulterar i en högre densitet hos materialet. Värmen sprids mycket bättre. Materialet är mer motståndskraftigt mot förvrängning. Detta är en stor fördel jämfört med andra tillverkares omarbetade vevaxlar, vars använda material ofta inte ens når upp till nivån för en standardaxel.

Tuning:
Den höga kvaliteten på det använda materialet gör det också möjligt att använda mycket lätta polhjul utan risk för att vevaxeln skadas. Detta gör det möjligt att kombinera ett bättre accelerationsbeteende med en betydligt ökad hållbarhet för motorn. Detta är särskilt viktigt på motorer med stort slagvolym och höga varvtal.

Kontrollvinkel:
Kontrollvinklarna för denna vevaxel motsvarar dem för en standardaxel. Detta gör den lika lämplig för konstruktion av en vanlig 50cc-motor som för en solid roadtuning med större slagvolym. Den exakta tillverkningen, det använda materialet samt det goda lagret möjliggör många problemfria tiotusentals kilometer körning.
För högre prestandakrav har vi även samma axel som en racingversion med utökad insugningskontrollvinkel.

Typ:
Kransaxel med så kallad liten kon med 19mm. Sådana axlar kan kännas igen på diametern på ytan för axeltätningsringen på generatorns sida. Detta är området efter konen men före lagersätet för lagret på vevaxelstubben. Denna axel är idealisk för att konvertera motorer som fortfarande har en gunmetalbussning som övre kugghjulslager till ett konventionellt lager. Ofta är bussningarna redan slitna och klarar inte längre av en ökning av slagvolymen.

  • Konus: 19mm
  • Kontrollvinkel: Standard
  • Humör: 43mm
  • Lagret upptill: 12mm

Den som vill öka slagvolymen kraftigt på grundval av 50cc-modellernas små slagvolymer (upp till 110cc är möjligt!) bör tänka på att använda axeltypen PK 50 XL med 20mm kondiameter. I motsats till den smala spetsiga 19 mm konen, som kan brytas av vid kraftig belastning av en motor som konverterats till över 100 cc, är den mycket starkare dimensionerade Lima-stubben på axlarna med 20 mm konen immun mot all belastning. En konvertering av tändsystemet är dock oundviklig eftersom det inte är möjligt eller förnuftigt att utrusta ett polhjul för den gamla tändtekniken med en stor kon.

Artikelnr.:
51544
EAN-kod:
4251389131762
Leveransklar:
2-7 dagar
Tillverkare:
BGM ORIGINAL
Fraktvikt:
1,25 kg
Det finns ännu inga omdömen.
Förfrågan:
* Din e-postadress kommer endast att användas för att vi ska kunna besvara din kontaktförfrågan. All information gällande hanteringen av dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.
Kunder som har köpt denna produkt har även köpt följande produkter:
MITT KONTO
E-post:
Lösenord:
 
Zahlarten
INTERNATIONELLT
SOCIAL MEDIA
facebook vimeo instagram youtube snapchat

geprüfter Shop IT-Recht-Kanzlei Datenschutz Codex Comodo
Alla priser är angivna inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Andra kostnader som eventuellt kan tillkomma är faktureringsavgift eller liknande avgifter. English Sitemap
® Alla varumärken tillhör sina respektive innehavare och används enbart i referenssyfte © Racing Planet Vertrieb GmbH 2019


* exkl. frakt